Bu Blogda Ara

MATERYALLER

KİTAPLAR

MATERYAL SORUNU
Robotik kodlama eğitiminde materyaller sanılanın aksine yalnızca işin robot kısmıyla kalmıyor. Gözlemlerime dayanarak belirtmek istiyorum ki bir bilgiyi öğretmenin temeli bilginin kendisini görmekten geçiyor. Bilgiyi yaşamla harmanlayıp teoride bırakmayarak kalıcılığının sağlanması ise edinilen bilginin güçlü bir şekilde kalıcılığının sağlanması için yapılan işlemlerden biridir. Sonuç olarak, bir çok eğitime katıldım -ki bunların bazıları uzaktan bazıları ise örgün bir şekildeydi, fakat bir kitap, CD vb. gibi bilgiyi ham halinde barındıran materyallerinin gücünün daha ön planda olduğunu yaşayarak gözlemledim.

Vermek istediğim eğitimin ve dahası kendim için de ilerletici olmasını temenni ettiğim bilgilerin başlangıcı için bazı elle tutulur destekleyici materyallere ihtiyaç duydum. Bu sebeple hemen İnternet üzerinde her teknoloji ve bilgi heveslisi birey gibi arayışlar içerisine girdim. Bu süreçte, İnternet için "Hiçbir şey bulamıyorum" diyen insanlara yarım ağızla gülmek dışında pek boş vakti olmadı. İnternet o kadar geniş bir dünya ki, onun içerisinde düzgün koşulları göz önünde bulundurarak yaptığınız ve kucak dolusu sonuç alamadığınız hiçbir sonuç yoktur. Zaten İnternet'i kullanma ve arama yapma konusu ders içeriklerine dahil olmasıyla da anlaşılacağı gibi, hem en büyük eksikliğimiz hem de bunu fark edip düzeltmeye çalışmamızla birlikte en büyük avantajımız haline geliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder