Bu Blogda Ara

Çocuklar İçin Scratch İle Kodlama 6+ Yaş


Bu yazımda sizler için Abaküs yayınının diğer bir kitabı olan “Scratch 6+ Yaş”ı inceleyip yorumlayacağım. Devamlı Abaküs yayınlarından gitmemin sebebini sormadan ben sizlere açıklayayım. Öğretmenlik yaptığım için birçok yayını inceleme ve deneme fırsatım oldu. Gerek görselliği, gerek uygulama yönergelerinin anlaşılırlığı ile basit ve kullanışlı olan bu yayın eminim ki her öğretmenin ilgisini çeker.  Basit diyorum çünkü öğrencilere direk olarak uygulatma imkânı sunabilecek netlikte olan bu kitap, zor zamanın, kısıtlı imkânların ve yoğun iş temposunun can dostu diyebilirim.



Kitabın içeriğine gelecek olursak, 6 yaş ve üzerine hitap eden kitap genel olarak okuma yazma bilen kitleyi içine alıyor. Yani yaş faktöründen ziyade yeterlilik faktörünü göz önünde bulundurarak almanız gereken bir kitap. Mevcut yayın evinin diğer kitaplarında da uyguladığı yöntem yine bu kitapta da geçerli. Yani örnekler üzerinden giderek öğrenme çıktıları oluşturuluyor.
Web sitesinin tanıtımından başlanarak konular ilerledikçe örnekler ile program öğreniminin gerçekleştirilmesi hedefleniyor. Kitabı satın aldığım ilk zamanlar 2. Ve 4. Sınıf düzeylerinde kullandım ve son derece başarılı sonuçlar aldım. En azından verilen örnekler anlaşılıyor ve ek özellikleri öğrenciler kendileri eklemek istiyorlardı.

Fakat bir öğretmen olarak kitabı bir kenara bırakıp “Scratch nasıl öğrenilir hocam?” diye sorarsanız, ilk önce tüm blokların ön tanım ve küçük örnekler ile verilmesini tercih ederim. En azından profesyonel ürünler çıkartmak için bu böyle olmalı..

Onun dışında tekrar söylüyorum, kitap kullanışlı ve anlaşılır. Yani meslektaşlarım ve diğer Scratch meraklıları için kesinlikle öğrenme dostu bir kitap.👆

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder