Bu Blogda Ara

Süper Scratch Programlama Yolculuğu

Bu yazımızda sizlerle "Süper Scratch Programlama Yolculuğu" kitabını inceleyeceğiz.
Kitabımız gerek kalın hamur ve renkli baskı yöntemiyle tasarım yönünden oldukça ilgi çekici bir yapıya sahip.  Müşterisi, kitabın ağırlığı ve kalın yapısını beğenerek tercih yoluna girebilir. 

Esasında yabancı yayın olan kitabımız bir çevirmenin elinden geçerek sizlerle buluşuyor.  Daha ilk sayfasında kendisine ait övgü yorumlarını paylaşan yazar🙈, neyse ki sonraki sayfada kitabın ismini yazmayı unutmuyor..🙊 

Gerçekten oldukça iddialı bir girişe sahip yazarımızın öz güvenini, belki de MIT şirketinin desteğine borçluyuz..💪 

Yaklaşık beş bölümden oluşan giriş kısmının ardından, kitap on aşamada ilerleyerek, son söz, kapanış notu ve online kaynakların verilmesi ile sonlandırılıyor.


Kitabın kendi kurgusu olan bir ekip ile kitap sürdürülmeye çalışılmış.

1.Bölümde,  çizgi roman ile eğlenceli bir giriş yapılmaya çalışmasının ardından, bilgilendirme yapan kareler ve örnekler ile genel tanıtım yapılmaktadır. Fakat dikkatimi çeken şey, çeviri kitabı olmasına rağmen örneklerin değiştirilmeyip İngilizce dilde kalması..👎

2.Bölümde ise, "Uzaya Yolculuk" başlığı altında, çizgi roman girişi ile yapılan hikayelendirmenin ardından ilgili bloklar kullanılarak bir uzay uygulaması tasarlanmaktadır.

3.Bölümde de, "Mona Lisa Tuzağı" başlığında yine çizgi roman ile hikaye girişinin sonrasında, değişken kavramı ele alınarak bir yapboz uygulaması yapılmaktadır.

4.Bölümde , "Hong Kong'un Teknomerkezini Koruma" başlığında yine çizgi roman ile hikaye girişinin sonrasında, oyun başlatma türleri, sektirme ve kontrol gibi kavramlar kullanılan bir oyun geliştirilmiştir.

5.Bölümde ise, "Ipanema'da Bir Penaltı Vuruşu" başlığında yine çizgi roman ile hikaye girişinin sonrasında, ses ve hareket efektleri kullanılarak bir futbol oyunu yapılmıştır.

6.Bölümde de , "Scratchy Vahşi Gezisi" başlığında yine çizgi roman ile hikaye girişinin sonrasında, karmaşık hareketleri düzenleyen yapılar kullanılarak bir macera oyunu yapılmıştır.

7.Bölümde , "Giza'nın Kayıp Hazinesi" başlığında yine çizgi roman ile hikaye girişinin sonrasında, koruma ve tuzak içeren yapılar kullanılarak bir labirent oyunu yapılmıştır.

8.Bölümde ise , "Sihirbazın Yarışı!" başlığında yine çizgi roman ile hikaye girişinin sonrasında, çoklu kostüm kontrolü ve hareketlilik içeren yapılar kullanılarak bir yarış oyunu yapılmıştır.

9.Bölümde  de, "Uzay Karanlığında Son Karşılaşma" başlığında yine çizgi roman ile hikaye girişinin sonrasında, çoklu kukla değişim yöntemi içeren yapılar kullanılarak bir dövüş oyunu yapılmıştır.

10.Bölüm aynı zamanda kitabımızın son aşaması olduğu için çizgi roman ile güdüleyici birkaç diyaloğa yer verilmiştir.

Teşekkür, kapanış notu ve bazı online kaynakların ardından kitap sonlandırılmıştır.

Genel olarak kitabı incelediğimizde, şayet tamamı Türkçe olsaydı orta düzeyin bir üstü diyebileceğim bir yayın iken, açıklamasının Tükçe fakat örnek uygulamalarının İngilizce dil olması kitabı maalesef orta seviyenin çok çok altına çekiyor. Bu ayrıntının dışında küçük bilgilendirme notlarının karmaşık dizilişlerine takılmazsanız, belki bu yönlendirmeler ile program örneklerini ve aşamaları çözebilmeniz mümkün olabilir.

Keyifle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder